Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 19 juni 2018

Sockorna åkte på


Äntligen kom ett regn som är nåt att tala om.
Men det gjorde också att temperaturen sjönk och jag har fått söka efter sockorna i kväll. Var onödigt sommarklädd till frisörskan och sen en stunds besök hos mammas moster. När jag kom hem kände jag att det skulle gå att sätta på sej något mera lämpligt.
Vattnade i växthuset och plockade in några jordgubbar från pallkragen samtidigt. Ett gott mellanmål med yoghurt och honung.
I kväll tänker jag inte göra mycket, fast midsommaren står bakom hörnet. I går kväll fick jag värsta "skåvi" och städade bastun och tvättstugan. Skrubbade väggarna och kröp fyr om fot med rotborsten över golvet. Men vilken känsla sen när allt var rent och doften av tallsåpa spred sej i huset.
Nu ska Zeb ha mat och medicin, sen gottar jag ner mej i nån bok och bara njuter tisdagkväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar