Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 24 juni 2018

Värmen återvände


Och så fick vi vakna till sol och värme igen. Hur skönt var inte det!
Alla var väl glada att regnet kom, men lite opassligt till midsommarhelgen och nån längre tid orkar man inte med det.
Vi fick ungdomarna samlade igår precis som jag hoppades, till grillspett och marängtårta. Enkelt men gott.
I dag blev det igen en cykeltur till Strandis. Det håller på att bli tradition eftersom vi gjorde likadant söndagen innan. Jag hade ont i knät före vi for och ingen rutt var planerad så jag förberedde mej på att svänga när det kändes så. Men bara jag blev lagom varm och uppmjukad gick det riktigt bra. 50 kilometer är nästan lätt när vädret är på vår sida som i dag.
På eftermiddagen blev det Linas examenskaffe i Purmo och när vi kom hem beställdes teaterbiljetter till premiärkvällen för Pedersöres sommarteater Vi på Saltkråkan.
Så fint att ha evenemang att se fram emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar