Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 25 juni 2018

Sommarbilder


Nu kommer de, sommarbilderna jag helst hade haft i midsommarhelgen.
I dag måndag är vädret ljuvligt varmt och skönt. Nästan för bra för att tillbringa i fabrik.


Zeb såg lagom slö och likgiltig ut när vi kom hem och för att få fart i honom så tog jag honom på en simtur. Då är han aldrig sen. Rakt ner i vattnet och så vadar han fram och tillbaka tills det känns okej för att upptäcka nåt intressant på land.
Själv upptäckte jag sånt som jag ville föreviga och tog då en ny runda med kameran runt nacken alldeles för mej själv.


Finns en hel del som borde bli gjort här hemma. Men det finns alltid nånting man kan skylla på för att slippa. Till exempel att det är för varmt vilket jag faktiskt nu tycker det är. Istället väljer jag att njuta av kvällen i lugn och maklig takt.
Lite läsning och så måste det vattnas i växthuset. Det går inte att fuska med. Vi åt faktiskt den första egenodlade gurkan i helgen och den hade ljuvlig smak. Väntar nu på att resten ska växa tills sej vartefter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar