Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 24 december 2023

God Jul


 Till dej som ännu hinner kika in här vill jag önska en riktig God Jul.

Julen bär på så mycket, tankar och känslor. Kanske inte allt blir som du tänkt dej, nån är ensam, nån är sorgsen. Kraven är kanske höga och besvikelser stora. Men det kan också vara glädje, gemenskap och värme.

Hoppas du inte lagt för stora krav på att det ska bli den perfekta julen. Sätt dej ner en stund i stillhet och tänk på julens verkliga budskap. Tänd ett ljus och gläds åt det du har.

Under fredagens kvällspass bar jag tomteluva när jag besökte mina klienter. Bara det lilla att nåt var lite annorlunda väckte glädje och jag delade ut kramar där jag såg att det var välkommet. I mitt arbete vet jag ju att många sitter ensam idag och jag sänder en extra tanke till dem.

Julkramar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar