Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 5 december 2023

Adventstid

Och helt plötsligt var vi inne i advent. Nåt av det finaste är nog när adventsljusstaken dammas av och kommer upp i fönstret.


Under fredagens sista klientbesök bakade vi pepparkakor mittemot varandra på köksbordet och jag sökte julmusik på telefonen. Klienten nynnade med och tyckte det var en fröjdestund.


När vi hade fyllt kakburken kokade vi kaffe och avnjöt ett par på raken. Kan jag ha det trevligaste av arbeten?


Lördag och lillajul. Bonzo och jag njöt tillsammans i skogen då det var rätt kallt under dagen. I skogen är det mycket bättre än ute på vida fält.


På lördags eftermiddagen startade mitt skift och jag hade en på skolning med mej under hela skiftet. Ett långt pass körde vi och var ganska tama när vi var klara i sena kvällen. Men trevligt med sällskap och jag fick öva på min knaggliga engelska.


Söndagen och 1 advent hade kunnat bli så bra. P och L på mat ville jag ha trots att jag skulle på jobb, så mysigt när man får hem ungdomar en stund. När jag skulle gå på mitt första klientbesök fick jag ett dödsbud och hela kvällen jobbade jag som i en dimma. Varför kan inte vår vackra adventstid få vara skonad från död när det är gemenskap och hjärtevarm glädje vi allra helst vill uppleva. Mina tankar vandrar ständigt till de drabbade, må ni hitta kraft.


I går hade jag ledig dag vilket var riktigt lägligt. Enda vettiga jag gjorde var att samla ihop mej igen för att ta tag i denna dag. En ny dag i arbetets tecken. Så glad att jag har konstintresserade klienter så vi kan gå på små utställningar ibland. I dag till Asta salen där en bekant till mej har roliga och färggranna målningar. Vill du ha en glad stund så besök den.

I morgon arbetar jag också några timmar men hinner hem i god tid för att svida om till balklänning och gå till slottet. Glad självständighetsdag till dej som kikar in här.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar