Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 12 december 2019

Hur hände detta?


Vart tog den goa vita fluffiga vintern vägen? Hur hände detta?
Vi som redan hade de bästa förutsättningar för att få en vit underbar jul och nu är det glashalt regn och rusk.


Jag tog mej till biblioteket för att säkerställa läsandet under julen, lånade tre och la mej i kö på en.
Tänka sej att jag inte önskat mej nån bok i julklapp i år när det frågats, jag har helt enkelt inte vetat vilken det skulle varit i så fall. Men senast i dag såg jag en som kunde vara trevlig att åtminstone bläddra i nämligen Stefan Anderssons Krukmakeriet. Men det får bli i ett senare skede i så fall. Jag började i stället följa honom på instagram där han lägger upp läckra bilder. Jag blev faktiskt riktigt sugen på drejning när jag såg alla koppar och skålar.
Också in några minuter hos farmor för att se att hon var på benen. Lovade återkomma snart då jag hade bättre tid. I kväll är jag så trött i både kropp och knopp, önskar bara en dusch och att bli nerbäddad. Det här mörkret vi åter är in i gör mej nedslagen och disktrassäckig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar