Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 4 juli 2020

Regnig lördag


Nu har första dahlian slagit ut och snart är dahlia rumban igång. Älskar dessa blomster och har fyra stora krukor med olika sorter.
I dag har det varit lätt efter regn vilket är riktigt gott. Hoppas på att det nu binder damm och pollen så min allergi blir mera hanterbar. Längesen jag varit så uppställt som detta år och att det hållit på så länge. Jag är kanske mer mottaglig också denna säsong när jag inte blivit utsatt för Zebs päls som jag annars varit preparerad med och känslomässigt också mera mottaglig för annat skit.
Lågtrycket har verkligen gjort sitt i dag, då det tog mej att sova som ett litet barn på eftermiddagen fast jag sovit som en stock hela natten. Har väl en del sömn att ta igen.
Njuter nu av tanken att lediga dagar ligger framför och känner hur jag slappnar av och inte har någon som helst brådska med nåt Allt får ta sin tid.
I kväll har vi varit på kombinerad konfirmation och födelsedagskaffe i granngården och kom just hem. Gubben grillar sej en bit fisk och jag får väl göra mej en smörgås med ost och gurka.
Sen krypa upp i soffan och se nån film. Lagom göra en regnig lördagskväll fast jag nu i skrivandets stund tycker mej se att molnen spricker upp. Kanske morgondagen kommer med uppehållsväder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar