Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 20 december 2020

Fjärde advent

Längtade starkt efter farmor redan igår och besökte henne idag redan på förmiddagen. Hon ville så gärna se ljusstaken i fönstret så hon fick hålla den och räknade ljusen med handen. Hon hade så julfint på sitt rum och jag läste upp julhälsningarna hon fått med posten. Hennes sista arbetsgivare hade kommit med julblomma till henne, långt över 30 år sen hon slutade och julblomma har kommit varje å sen dess. Det är nästan otroligt.


Många jular har vi tagit ett julkort tillsammans och självklart också denna märkliga jul. Med munskydd och på nytt ställe.


Hemma igen hjälptes Bonzo och jag åt att koka risgrynsgröt.


Och granen kom in och inget är städat ännu, men jag tyckte det blev så fint så få se om jag får ändan ur vagnen heller. Har landat onödigt hårt in i julen denna helg och har svårt att tänka mej att en helt vanlig arbetsdag ligger framför mej i morgon. Om jag inte slipper på nåt svetsarbete blir det till att söka bra poddar att lyssna på.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar