Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 18 juli 2021

En helg

En helg är till ända snart. En helg med mycket gott, hjärnspöken och antaganden. Att glida över femtistrecket ändrar inte skallen helt tydligt.

Tror inte jag nämnt fredagskvällen. Efter en heldag med Bonzopartajande, åkte jag hem till en vän för att få kika på deras nya kök. Så väldigt fint och hela hemmet var förvandlat. Satt och pratade bort flera timmar i avslappnad miljö. 


Lördag morgon drog jag med mamma till Skorpan på kaffe och nygräddad kanelbulle. Sen plöjde vi runt i ett par affärer, kände oss nöjda och for hem igen.

På kvällen körde gubben och jag ut till Havsparken i Kokkola och åt sommarens godaste hamburgare.


I dag söndag tog vi cyklarna och färdades längs grusvägar. Vi kom till Dunders som jag hade föreslagit.


Här arbetar tidens tand.


Det är mycket med att fotografera pedn.


Vi tog en väg som inte ens gubben tidigare utforskat och kom till den ljuvligaste lilla bro där vi bara måste stanna. Vi var faktiskt nästan inne på en gårdstomt och jag ber så hemskt mycket om ursäkt men det kändes så värt.


Detta foto utnämner jag till månadens bild. Tusan också om jag inte ska göra mej en tavla av den. 

Vi fortsatte och kom ut i Purmo. Tog samma väg tillbaka förbi Dunders och svängde av mot Dragnäsi.


Dragnäs stugan.


Mysigt kök.

Hem via Esses sommarkafe´ på kaffe och lösglass, vi hade ju ändå ett par kilometer kvar.



 Bonzo har blivit tvättad och schamponerad och luktar inte längre skunk.

Fammo fick ett kvällsbesök men det lämnade inget gott efter sej, så orolig och otrygg men hon sov när jag smög mej ut.

I skogen i dag på cykeln började magen knorra och det första som rann i skallen var våfflor, så i kväll stektes det våfflor här och serverades med glass, hjortron och vilda körsbär. Mumma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar