Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 28 november 2021

1 advent

1 advent och kallt kallt, det har väl rört sej där kring -14 0ch -17 grader i dag. Bara att söka fram det tjockaste i klädväg man har och bege sej ut. När man väl är i rörelse är det inte annat än ansiktet som får sej en törn. Egentligen var det bara härligt att komma sej ut i det vackra vinterlandskapet i dag.


Här syns det tydligt hur Bonzo håller på att lägga till med en ordentlig päls. Under allt fluffet är han bara som en liten spädgris. Med vår första pälskling Zeb fick vi veta att upp till - 30 klarar de bra lapphundarna, det är väl tassarna som tar mest stryk. Sen beror det ju på om de är vana att vara ute hela tiden eller om de som hos oss gärna myser inne framför brasan eller slumrar i soffhörnet.


Det bästa med vinterväder är att man får ta sej nåt värmande att dricka när man kommer in. Roligt att pröva på olika glöggsorter.


Passande nog delade jag ut sockor till ungdomarna i dag. De har legat tillräckligt länge i förvaring nu.


Och här är pjäsen jag skrev om i går som jag fick av mamma. Nu har den kanske hittat sin plats på spishyllan där den passar ihop med färgerna. Gillar att den ser lite åldrad ut och fin i sina detaljer.

Nu fortsätter jag med pojktröjan jag påbörjade häromdagen, stolt som en tupp att jag klarat mönstret själv hittills. Vill ändå inte skryta allt för mycket, allt kan skita sej ännu.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar