Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 22 november 2023

Storm där ute

Det var så skönt att komma hem i går efter arbetet. Jag hade varit ute rätt mycket och kände mej småfrusen. Tände en brasa och bläddrade i en ny tidning.


Tog senare tag i köksfönstret, tvättade och bytte gardinkappa. Hängde upp en pappersstjärna från i fjol som jag gjort fast den var lite virsig i topparna.


Ledig onsdag och jag tog ut Bonzo från morgon då det skulle bli sämre väder under dagen. Svinkallt redan då och vinden ven kring öronen men inne i skogen var det helt ok. Senare under dagen har det varit skönt att vara inne.

Haft tvättning och putsning av hundröv och borstat bort tovor i mängder. I dag satt han förvånansvärt bra i still och jag fick reda ut pälsen. Lite grin men jag hotade dra ner på godiset så då höll han sej lugn. Till och med båda baktassarnas klor blev klippta så vi borde fått varsin guldstjärna.


Blev en rejäl pappersstjärna när jag tog fram sax och lim på eftermiddagen. ca 70 cm i diameter och den gick inte att fånga på bild riktigt hur stor den är i verklighet. Maffig är den som väggdekoration nu hursomhelst.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar