Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 10 mars 2023

Feelis i stugan

Det är fredagsfeelis i stugan och Bonzo ska alltid vara värst. Mattor och dammtussar flyger och far medan han snor runt med sina gosedjur och bollar. Vi låter honom hållas, det ska synas att vi lever ett roligt liv i vårt hem.

Jag har ledig helg även denna helg och tackar och bockar för det. Intensiv vecka men på ett positivt sätt och jag fylls på med mera kunskap och säkerhet för varje dag som går. Blir så varm i hjärtat av alla tacksamma klienter jag träffar på.


Lunchbild från kontoret. Här kommer och går de anställda hela tiden men alltid är det nån som gör en sällskap när man sätter sej. Hör att allt är bra och om det känns okej eller nåt man undrar över eller behöver ventilera. Härlig atmosfär.



 Har arbetat i Nykarleby i dag och det blev promenad längs älven och besök i biblioteket. Så omväxlande dagar. 

Men visst var det skönt att komma hem nästan samtidigt som gubben och till en överlycklig hund som stod och sträckte sej upp efter mej med viftande svans. Då vet man att man är efterlängtad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar