Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 12 mars 2023

Helgen

Vi har kommit till söndag kväll och denna helg går mot sitt slut. En mycket trevlig helg och ingen söndagsångest vilket är helt otroligt skönt.

I går eftermiddag styrde vi mot Vasa. Döm om vår förvåning när glassbilen åter stod på parkeringen vid Jeppo. Snålheten bedrog genast visheten och vi sladdade in där och nu är glassäsongen officiellt invigd. Mitt i kallaste mars är väl en lämplig tidpunkt. Gott var det!

Vi besökte några affärer utan att egentligen behöva nåt, det hör liksom bara till. En sticktidning och strumpstickor fastnade i alla fall i mina händer. 

Det verkliga målet var dock Erik och Sandras inbjudan till middag där också Sandras mamma och hennes man var på besök från Borgå. Nu fick vi äntligen träffas och det blev en trevlig kväll i deras mysiga hem med god mat. Tusen tack!


Vår söndag har varit stillsam och händelselös. Kallt från morgon och jag kröp tillbaka under täcket och lyssnade på podcast under förmiddagen. Bonzo surnade till så jag fick masa mej upp och vi begav oss mot skogen. Vi har badat bastu och sett på film. Stickningen har också varit ett viktigt inslag under dagen. 

Förkylningen som jag drog på mej i början av veckan har lämnat mej med en hosta som kommer allt från magaknappi känns det som. Det tar en stund på morgonen före jag är igång vevad och rören rensade, men sen går det hyfsat. Så typiskt att bli förkyld när man just börjat med nånting nytt. Det blir extra tungt att bära munskydd hos åldringar som behöver mycket assistans, men det har gått relativt bra. Den kommande veckan behöver jag inget munskydd och jag får väl vara glad att jag inte ännu var i den här branschen under pandemin.



 Inga sura miner här sen vi kom oss ut och nu har även husse gått en runda med honom i kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar