Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 15 mars 2023

Ledig onsdag

I går blev förmiddagen stressig på jobbet. Egentligen ingen fara men för mej som är ny så kände jag lite svettpärlor i pannan. Snön gjorde att trafiken var seg och vissa gator svårframkomliga. Men det redde opp sej vid middagstid och vänliga medarbetare såg till att jag kom mej på vessan och fick i mej kaffe. Jag är så tacksam för all vänlighet jag möter i mitt arbete. Eftermiddagen gick som smort och jag fick den ynnesten att sitta på kafe´ med en klient.


På kvällen hälsade vi på i Bennäs och Patrik hade bakat blåbärspaj. Skrållankatten var reserverad för oss och det blev bara en liten lekstund, sen gömde hon sej under byrån.

När vi kom mot Ytteresse var hela byn nersläckt och samma när vi kom hem. Små fladdrande ljuslågor såg man i fönstren och vi fick börja med att tända ljus för att se något. Så småningom hade vi ström igen.

I dag har jag haft en ledig dag och bakade brytbröd av mjöl från en dzäälo på Dzässa. Kanske därför det blev så gott.


Mamma kom på besök och hade med sej trissegrisar och ett surdegsbröd från Jeriko. Så snällt!





Bonzo och jag tog oss ut i det vintriga landskapet. Mycket plumsande i snön och alla kottar var nersnöade. Bonzo hade fullt av snöbollar i pälsen när vi kom hem och låg på vardagsrumsgolvet och tinade opp.


Vi hann bara hem så kom värsta snöovädret förbi. Hårda snökulor smattrade mot plåttaken, nästan som hagel.


Här inne var det dock skönt och jag stickade runt runt runt...



 Måste ju tro på en vår så jag har satt ner blomsterfrön och hoppas på det bästa. Drömmer om vackra blomsterbuketter även i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar