Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 7 april 2023

Alla dessa kramar

Vädret är fortsättningsvis fint och jag tog Bonzo ner till ån i går kväll efter arbetet för att bara njuta och leka lite i snön. Alldeles varm i bröstet efter alla hjärtliga kramar som delats ut av olika klienter under dagen. Har jag sagt att jag gillar mitt arbete? ;)


Glada lekar i den kanske sista snön för i år?


Satt och stickade under kvällen och gubben var gullig nog att sätta igång ljuv musik i tv:n åt mej. Så fick han själv hålla på med nåt däckbyte på ena cykeln i hjälpköket.


Långfredagsmorgonen när det ännu var påfruset tog vi cyklarna och trampade iväg på sidovägar och kom fram till Stortallen. Det blev kring 25 kilometer och det var tillräckligt för mej. Min kropp mår inte bra av varken cykling eller skidning nu tydligen. Allra bäst är det att bara promenera och det är jag nöjd med, men vill ändå utmana nån gång. Får betala med nervsmärtor när jag ska sova men jag börjar bli så van nu.



 I dag ska jag också till arbete under sen eftermiddag och kväll, så det var skönt med en start ute i det fria denna dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar