Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 1 april 2023

April

Så härligt att få skriva månaden APRIL <3 Med morgonljus genomfönstren.


Takdropp och en sol som värmer alla frusna själar.


Ett isben med fot, och dra på trissor om inte påskkycklingen åker stjärtlapp nerför benet. Det gäller att ha kul.


Man kan fota vyer på arbetet utan att frysa fingrarna av sej.


Nu är ändå dessa foton tagna i mars sista dagar så det kan bara bli bättre. 

Jag lekte filmstjärna på arbetet häromdagen för kommande projekt.


Hollywood är du redo?


Det är de små belöningarna som känns mer än man tror på ett arbete. Den här chokladen la sej riktigt fint kring midjan den där dagen som blev extra lång.


I går kväll fick vi, jag och gubben, Patrik och Lotta, vår julklapp av Erik och Sandra. Middag hemma hos dem. Mums!



 Meningen var också att vi skulle få gå på Stand Up på Vasa teater men föreställningen blev inhiberad pga sjukdom så vi valde att gå bowla i stället. Tror det blev minst lika bra det så fick vi snicksnacka hela kvällen lång. Så roligt att få hänga med ungdomarna en fredagskväll, det uppskattas av oss föräldrar.

Nu har jag arbetshelg framför mej och åtminstone i dag kommer jag att få hänga ute rätt mycket så det är bra när vädret är på topp. Lite tur ska man också ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar