Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 31 juli 2018

Inget regn


Nej vi fick inget regn.
Fast det var så nära så nära. Jag ställde ut hinkar att samla regnvatten i och nu står de fortfarande lika torra och tomma. Men det blev svalare och går lättare att andas. Jag till och med har fram sockstickningen här på verandan och tar några varv.
Dagen har förlöpt lugnt och stilla.
Jag tog andra skörden av rabarbern och gjorde dricka av dem tillsammans med citroner.


Vi har simmat i vanlig ordning och här får Zeb ett mellanmål efter att vi kommit upp ur ån.


Lillebror kom hit och vi gjorde hot doggar.
Mitt finger blev också som en hot dog när jag fick sommarens första getingstick. Det var det sista den getingen gjorde.
Nu blir kvällen åter så där skön och rofylld, och jag njuter av sommaren trots att inget blir gjort.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar