Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 18 september 2022

En kvällsutfärd

Sommarens allra sista lilla dahlia finns nu i en vas på köksbordet. Smått vemodigt faktiskt fast jag gillar hösten. Men saknar redan att kunna gå ut och knipsa till en bukett.


Dagen har varit lugn eftersom vi träffat våra ungdomar redan i helgen. Bonzo och jag tog en förmiddagslänk medan gubben cyklade med en kompis. Vi har fortsatt med vår serie Fångade och har ett sista avsnitt kvar än i kväll. Jag sitter och stickar så fort jag har möjlighet också.


Vi for ut på fotografering till Hjulforsen sen eftermiddag. Eller gubben fotograferar och jag har hunden och springer omkring med mobilen.


Det var bara framåt som gällde i dag och Bonzo hade inte alls tid att stanna för att se på matte. Här skulle vi annars fått till en fin bild.


Alltid vackert där.


Hoppsan! Sitter vackert <3


Om han inte varit kopplad hade han nog drumlat i vattnet, ibland verkar han helt hjärndöd.





Hala stenar och rötter så det gällde att ha tungan rätt i mun. 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar