Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 25 september 2022

Vandringssöndag

Nu gäller det att ta tillvara söndagarna i höst och bege sej ut på vandring i närområden. Vi har så otroligt fin natur omkring oss så bara ut och njut.


I dag blev det Holm vandringsled i Larsmo att utforska.


Den gjorde oss inte besviken, tvärtemot. De kan det här med vandringsleder i Larsmo och naturen skäms ju inte för sej heller.


Knypälbacka, och den var smått knypplig.


Till 90% skulle jag säga att underlaget var topp. Så fanns det några enstaka partier där man fick se efter var man la ner fötterna.




Molnträsket.


Det ständiga fotograferandet och Bonzo börjar bli trött på det och vänder helst röven till.




 Detta sista fotografi har gubben tagit och det är ju i en helt annan kvalitet än med min mobilkamera. Leden vi gick var 8 kilometer lång och kändes ganska lagom. Inga riktigt tråkiga partier utom i slutet när sista biten gick i skidspåret, underlaget där var sugande i benen.

Hem igen för att laga Pasta Al Limone och kyckling, en av mina favoriträtter. Ett stackars barn hade vi hem på mat, de tre andra befann sej i Vasa. Men han fick också se filmen Top Gun: Maverick och äta mockarutor så honom gick det ingen nöd på. 

Jag har stoppat ner mina tio tulpanlökar så nu kommer det blomma fint i vår, hahh! Har aldrig fått en tulpan att blomma i hela mitt liv så nog ska det till ett under om vi ska få njuta av blomsterprakt. Men har man inte försökt så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar