Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 24 september 2022

Mommos fjälli

Om ni glömt så vill jag påminna om att det nu är 3 månader till julafton. Låter som värsta skämtet men blodigt allvar, det är vad det är.


I dag blev det mommos fjälli med mommo själv och Bonzo förstås. Så goda vänner <3


Killen stortrivdes i nya kvarter.


När vi växte upp visste vi inte att så fint ställe fanns på gångavstånd hemifrån. Men mommo "hittade" det när våra barn var små och det blev många picknick turer med dem till fjället.


Så trevligt med fjällvärld i hemknutarna, billigt och bra.


När glädjen tar överhand...


Sen ska det ju avverkas, alltid avverkas.


Höstpalett.


Borde krypa på alla fyra för det är i marknivå mycket vackert finns.


Ser ni Bonzo?


Så trevlig förmiddag med att vara ute i naturen. Gå och lösa världsproblem och mindre också i och för sej med sin mamma.


Här hemma har jag rensat nåt skåp, skruvat ner både hylla och lampa, ändrat placering på smågrejer och haft ett litet pälskrig med Bonzo the warrior. Vilken pärs varje gång! Detta och att klippa klor gör oss båda svettiga. Men lite åt gången och en drös med tålamod så löser det mesta sej.


Sist men inte minst har jag vevat ihop en kaka. Glad lördagkväll!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar