Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 17 september 2022

Veckoslut med plus i kanten

Vet ni att den här snyggingen har ett eget Instagram konto?  Bonzothelappie heter han där och i går gick han över 1000 strecket med följare, snacka om stjärna.


Vi var bjudna på kaffe till Patrik och Lotta då hennes mamma också var på besök. I vår hand hem fick vi den finaste fotobok från sommarens bröllop.



Den bläddras i om och om igen <3


I dag ställde vi oss till Vasa och jag var glad och tog en selfie. Bjuder på mitt snaggade hår som blev en snackis på arbetet dagen efter frissabesöket. Dock har jag fått många hejarop och de som tyckt annat har veta hålla käft. Jag har länge haft en tanke på att klippa riktigt, riktigt kort och nu gjorde jag slag i saken. Inte utan att jag hade djup ångest kvällen efteråt. Jag har så dåligt självförtroende och borde "pleasa" alla. Alltid rädd för vad andra tycker och tänker. Men nu har det gått några dagar och jag har börjat trivas väldigt bra och hajar inte till var gång jag ser mej i spegeln. Det här är världens behändigaste frisyr. Inget fixande med plattång, superlite schampo och balsam och lika med hårskum. Win win säger jag och rätar på ryggen.


Vi skulle hem till Sandra och Erik och köpte med en flaska rött.


Efter "hembesöket" i den mysiga lägenheten tog vi oss till Rosso på mat och efter det skildes våra vägar. Superglad över våra härliga ungdomar.


 

Strax vi startat från Vasa började regnet ösa ner och har gjort det sedan dess. Vi började se en isländsk krimserie på Netflix lagom trötta efter dagen. En fårskinnslik kudde som Bonzo är rädd för och tio stycken ljus följde med mej hem i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar