Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 2 september 2022

Ut på andra sidan

En vecka sen jag testade positiv och jag är ute på andra sidan. Tungt småvärkande huvud dras jag med ännu men annars tycker jag formen håller på att hittas igen. Så skönt.

Svinkalla nätter och mycket har tagit stryk. Dahliorna ser hängiga ut och syrenhortensian är svedd på ovansidan av blommen.


Tomaterna i växthuset har klarat sej tack varefiberduk som jag brett över. Känns alldeles för tidigt att allt ska frysa bort. Det kommer säkert mildare nätter ännu, men jag är inte beredd att börja täcka och hålla på varje kväll, då får det hellre vara.


I vardagsrummet har min läsfåtölj fått flytta in, jag sitter ändå inte och läser och absolut inte i ett särskilt rum. Lepakko stolen har flyttat till fåtöljens ställe. Ombyte förnöjer och glädjen i det lilla osv.


Sommarens lyckligaste dag har blivit inramad och detta gläder mej varje gång jag ser åt det hållet.


I går kväll gjorde jag tomatmarmelad och det var så gott på brödet i morse trots att det inte var rostat. Ost rågbröd och marmelad går alldeles utmärkt.


Bonzos pupi har varit pipi och besökt doktorn. Numera enörad och hörseln halverad, var andra örat finns är osäkert. Kanske i någons tarmsystem eller redan i gräset i nåt skogsdike.


Under mina hemmadagar har jag fått till två mössor med häng. En till mej och en till mamma. Nu har jag redan ett nytt projekt på stickorna. 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar