Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 20 september 2022

På tur med en vän

Hade en alldeles prima gårdag. Vi var två arbetskompisar som tagit måndag ledig och tog tåget till Tammerfors. Gick bara i affärer som tilltalade oss så vi började med en garnbutik förstås, som den bästa godisbutik. Åt och drack gott, pladdrade på i timmar och var så nöjda och belåtna när vi kom till Esse igen. Så roligt att kunna umgås utanför arbetet också.

På kvällen tände jag ett nyinköpt ljus och såg ett sammandrag från begravningen av Drottningen.


I kväll har jag gjort mej av med all grönska i växthuset, det står mej upp i halsen nu. Tvättat korgar och krukor inför vintern. Ett par sommarblommor åkte i farten också. Ännu har jag tänkt tvätta insidan av växthuset men orken tog slut för denna kväll, måste ju hinna vila också inför nästa dag.

Rosorna orkar blomma minsann och man kan inte annat än bli glad åt dem.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar