Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 15 oktober 2022

Lördag mitt i oktober

En riktig härlig lugn lördag får jag säga när klockan nu närmar sej 17.30 och jag just ätit en pizza gjord på blomkålsbotten. Vi fick i går en megastort blomkålshuvud av den odlande grannen och så hade jag ett litet här hemma från tidigare. Därför kom jag på att göra blomkålspizza och det blev riktigt gott med rödlök, paprika och fetaost  som fyllning. Och det bästa är att jag fick ha hela pizzan för mej själv!

Inhandlat en ny ljuslykta i dag då det var nära att sveda en hundsvans häromkvällen. Inte alls bra med öppet ljus på våra låga soffbord.


En bra bit av eftermiddagen gick åt lövräfsning för oss båda. Tills jag tröttnade och valde att ta hunden till skogen istället.


Här trivdes vi båda två trots att det började småregna.


Det gör nåt med en, man blir liksom skogstokig...


Rostat granola i ugnen, lagat en köttsås och pizzan som sagt. Nästan huslig så där plötsligt.

Gubben zwiftar för första gången i höst ( inomhuscykling) och när han kommer in nån gång ska vi fortsätta med den danska serien Brottet. Alltså vi är så inne i det och har väl inte många avsnitt kvar och jag känner redan att det kommer eka tomt och vi kommer vara som två förlorade själar efter det. Till och med så vi går omkring och slänger ur oss danska uttryck här hemma haha! Men visst är det roligt att kunna ta sej in i en annan värld med nåt bra på tv eller en bok, en rikedom det också. Och jag snappade upp en riktig vacker mening i senaste avsnittet vi såg "Sorg är kärlek som blivit hemlös" Exakt så är det ju. 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar