Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 30 oktober 2022

Oktobers sista helg

Underbart att vakna till sol, tycker vi levt i ett grå töcken alldeles för länge nu. Till och med lite vitt på marken men såg mest ut som hagelliknande korn.

Det har varit en välbehövlig helg där jag försökt ladda batterierna på bästa sätt. Efter att ha suttit hos farmor fyra dar i rad tog jag ledigt från det i går. Det var tänkt att vi skulle ha gäster på kvällen men en förkylning satte stopp för det. Vilket gjorde att jag slappnade av fullständigt, nästan för mycket.


Men om vi börjar från fredag så var jag nyklippt sen kvällen före. Nyjumppad med hemmaövningar för en disk som inte ligger på sitt ställe. Redo att med gubben bege oss till firmans grillfest i firmans nyhyrda hall. Det blev mycket "ny" märker jag nu. Fick goda grillade biffar och korv och potatissallad och grönsallad från restaurang AX. Så härligt att sitta ner med jobbarkompisar och verkligen hinna prata. Dessutom var det lek och mycket skratt. Känner att vi behövde det alla.


När lördagen kom och jag fick veta att vi inte skulle få gäster på kvällen gick jag tillbaka till sängen och läste. Vill man bli mörkrädd är det Kepler man ska läsa, jag vägrar gå till pannrummet om kvällarna nu.


Ett riktigt pissväder så jag fäste trådar i ett par sockor och kastade upp till slipovern jag handlat garn till.


Det går ingen nöd när man har det bästa sällskapet.


Regnet höll upp ett par timmar senare under dagen så då passade vi på att ta en skogslänk. Så uppfriskande och skönt.


I dag har jag igen suttit hos farmor och tog handarbete med då jag nästan gissade att hon skulle vara väldigt trött.


Så fridfullt ändå att sitta där med henne trots att hon sov större delen av tiden. En kusin till mej kom och vi avlöste varandra. Vet att det är viktigt att få egentid med nån man håller av, det finns så mycket man kanske vill säga men inte gör när andra är där.


När jag kom hem satte jag en gammal goding i cd spelaren för att jaga sorgsna tankar på flykt, matade Bonzo och förberedde kvällsmaten tills gubben kom hem från cyklingen.



 Små varma smörgåstårtor som var riktigt goda. Njöt av mat till levande ljus och kände hur jag slappnade av. Vi har inte haft några ungdomar hemma i helgen och fast det var mitt beslut att inte kocka denna helg så saknar jag dem nu, är ju så van med att de ska komma och förgylla vår tid. Hoppas de kan komma nån kväll in i veckan istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar