Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 2 november 2022

Hitta gnistan

Måndagskvällen var vigd åt silversmide och jag visste precis vad jag skulle börja med. Visade sej inte vara lätt alls och jag kämpade hela kvällen med lödning och inget ville sitta fast riktigt. Ringen som jag gjorde hann jag aldrig få putsad och nu vill jag knappt se den för den blev inte lyckad. Men skam den som ger sej, ska göra ett nytt försök nästa gång.


Nu är vi inne i november och det stora vemodet rullar in. Lite vackert i och för sej i går när det var lite sol och dimma. Men i dag så grått och tröstlöst. Leriga vägar och mörkret som kryper allt närmare in på skinnet.


Svensken har ju instiftat novent och jag vet inte om det är ett vanligt uttryck här i landet men ett väldigt bra påhitt i varje fall. Lyssnade på podcasten Billgren Wood i dag och där var det novent för hela slanten så det ska jag också anamma ända till advent. Vinterpynta i hemmet, boa in, tända ljus och verkligt vila kroppen och låta allt gå lite långsammare. (ska inte tänka på att jag vakat två nätter i rad och suttit kring tre snåret och läst dagens tidning och har så ont i ryggen och höften så det ibland känns som att nånting ska gå sönder) Nej bara positiva tankar här.


Så småningom ska jag starta upp tillverkning av pappersstjärnor har jag tänkt, ska bara komma över nåt fint papper först. 

Dessutom är det bra att ha nåt skoj att se fram emot och det har jag. Jag, eller vi är inbokade till Schaumans salen två gånger före jul och så blir det en Helsingfors tripp, håller alla tummar att folk hålls friska nu. Också en julfest finns på programmet. 

Det gäller att hitta gnistan för att ta sej genom november, december brukar mest vara ett härligt flyt bara man packar ner stressen och alla måsten.

Har suttit hos farmor en timme i kväll. Inget man blir positivare av men känns bra att jag tagit mej tiden till det. Trött med andningsuppehåll och slemmig hosta, inget upplyftande och Gud som haver fick jag läsa själv i kväll.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar