Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 17 juni 2020

Väntar på regnet


Här väntar vi på ett förlösande regn som verkar sitta hårt åt. Ca sju droppar har kommit och det räcker inte långt att vattna med. Jag har ställt undan krukor i skydd mot vind, regn och åska och minns i fjol på midsommardagen när vi fick drivor med hagel och allt som förstördes i dess framfart.
Tänkte att jag skulle säkerställa mot såna eventualiteter.


Det börjar bli onödigt varmt i hallen och tillika känner jag att jag inte ska klaga om jag jämför med måleriet som har olidligt varmt. Men det är otäckt när allt klibbar fast på kroppen och man tror att skinnet ska ryka när man böjer sej.


Men nu är det bara morgondagen kvar och så firar vi midsommar i dagarna tre i lugnets tecken.
Avslutar arbetsdagen med kaffe och jordgubbsbakelse. Det är sånt som håller en flytande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar