Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 3 juni 2020

Vardagen


Så var vi tillbaka i vardagen. Makaroner till kvällsmat bland annat, mörad lammnacke går ju inte an för jämnan.
Äppelblommen på kvistarna i vas har slagit ut och är värda sin beundran.
Jag har varit till Petterssons Trädgård i kväll efter gurkplantor, sommarblommor och jord. Det märks att folk satsar på trädgården nu för deras plantor verkar ha haft en rykande åtgång.
Så planterade jag alla gurkorna i sina stadigvarande lådor så inga frostnätter nu helst. Bredde fiberduk på innan jag gick in, alla vill väl kura under täcket när det blir natt.
Och nu värker ryggen och jag går som den ledbrutna kärring jag är. Ska bli skönt att krypa till kojs och låta musklerna vila.
Dagen har medfört mycket positivt och jag kommer att somna utan oro i kväll, det är länge sen nu.
I morgon kväll fortsätter planteringen, trivs bäst bland plantor och mullpåsar nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar