Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 24 februari 2022

Ibland skulle man varit hund

Det vore skönt att ibland vara som en hund, ta livet med en klackspark och sova så fort inget händer. Alla är vi berörda av vad som händer i Ukraina, ofattbart och chockerande. Gubben sa till mej att jag inte ska se på nyheterna, det får mej bara att oroa mej mera. Han vet hur jag funkar. Men det går inte att komma undan, det finns på allas läppar och vi kan inte blunda för det. Må vår Herre visa förbarmande över folket.

Glädjande är att våren har känts påtaglig i dag. Sol, plusgrader och takdropp och jag suger åt mej allt det fantastiska. Bonzo var sprittande och yr som en nyvaken lärka. Lillebror behagade visa sej äntligen och han bjöds på mat, kaffe och dopp. Det är ingen skillnad på att det handlar om fullvuxna män, man vill ju se sina småttingar med egna ögon för att säkerställa sej att allt är väl.


Tittut!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar