Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 19 februari 2022

Lördagens fotobomb

Det blir en bomb med foton så håll i er. Mest Bonzo då det hjälps inte, han är vår mittpunkt i vardagen. Tänk att man ska vara så genomtrött när fredagen kommer, inga rediga tankar finns kvar och man flyter bort i ett töcken. Jag skulle aldrig orka med de tv program vi följer på fredagskvällarna om jag inte fick sova en stund före.


Bonzo verkar också tagen stackarn.


Men sen vaknar vi till pigga och alerta, nu blir det fredagspizzan!


Jag borde köpa en extra... Det här är hunden som aldrig skulle lära sej be om mat vid bordet. Inte ens Zeb var så bortskämd.


Ljuvliga lördag! Att få vakna till att solen går opp så röd och vacker. Vi skulle in till stan men måste skotta snö först i vanlig ordning.


Snart är favoritgrillen under snön och hundhagen står där så ful. Den ska rivas till våren. Tror faktiskt inte jag orkar med en valp till, blir det fler hundar här önskar jag att omhänderta en på ett par år gammal. När och om jag kommer så långt som till pensionstiden och är hemmavid så kan jag tänka mej en valp igen, men då blir det en livslång dröm som ska gå i uppfyllelse, en Afghan hund. Finns inte en sån vacker och värdig hund som den rasen. Har ett par gånger i livet fått se och röra vid dessa hundar, men det är knappt att de bevärdigar en med sin blick. Så lugna och lojala till sin ägare och bryr sej blanka sjutton i andra. Nåja detta är en dröm men den har funnits där sen jag var liten flicka.


Just nu är lapphunden på första plats och Bonzo ger mej kärlek och glädje varje dag. I dag var han ut på sin charmoffensiv och fick en bil att stanna, passageraren att hoppa ur bilen och Bonzo tvättade föraren ren i ansiktet och var på väg upp i famnen. Han fick nog såna komplimanger så jag önskar att han skulle förstå vårt språk. Sen borde de ha sett när vi skulle klippa klorna här hemma... Rena krigszonen.


Jag har, kors i taket shoppat kläder i dag. Köpt examenspresent och handlat mat. Sen hann vi ut i solskenet och plumsade fram på oplogade vägar och igensnöade skogsstigar. Skönt i varje fall.


In för att dricka kaffe och under tiden mulnade det till. Bytte om och gav mej ut i skidspåret som var de trögaste hittills och inte gav mycket gratis, Glad hursomhelst, dagen har givit mycket motion.

I kväll väntar Beck och ett par andra serier vi följer. Blir alldeles lagom.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar