Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 9 februari 2022

Strömmen tog slut


 Ojoj, nu gick strömmen i tanten, sitter och gäspar framför datorn vid köksbordet så det knakar i käken. Men dagen har varit lång, känns som om jag arbetat mer än nödvändigt när det verkar vara okej med mindre.

Suveränt väder så jag bokstavligt dammade av skidskorna som stått och samlat över två veckor nu och njöt av varje stavtag i spåret. Tummen upp för skinnskidor, de e bare å åk.

Bonzo har också fått sin runda, jag har hunnit titta på Mandelmanns och nu ska jag ännu i kväll se på senaste avsnittet av vägen ut med Lars Lerin, så mycket mer orkar jag inte. Hade tänkt arbeta på beställningen också i kväll men jag är alldeles för korsögd för att det ska bli bra.

Husdrömmar såg jag på play i gårkväll och det var helt fascinerande, jag hade genast flyttat in om jag fått. Jag som inte vanligtvis ser så mycket på tv har nu allt möjligt intressant, och Trädgårdsdrömmar börjar ännu denna månad. OS rör mej inte i ryggen.

Jag ska ta ner en hylla i köket och fortsätta med tavelväggen har jag tänkt så Bonzo är utprintad och inramad för upphängning nån dag. Storgillar detta foto så det måste verkligen få vara med.

Nu finns inte annat än att krypa upp i soffan med en kopp kaffe i sällskap med den bästa Lars jag vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar