Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 27 februari 2022

Utedag

Blek sol på vår långa morgonpromenad. Vi har haft noll inplanerat i dag så allt har fått ta sin tid. Jag försökte svänga Bonzo på ett par ställen men han tyckte att vi gott och väl kunde fortsätta och det unnade jag honom, jag hade inget emot det, bara att sätta en fot framför den andra. Dessutom var det plogat hela vägen vilket jag inte trott.


Hem för att äta en apelsin och byta till torra kläder, nu skulle gubben motioneras, på cykel. Vi tog oss till Kållby och cyklade längs järnvägen till Lepplax, över spåret och på bättre och sämre vägar ut till viadukten och in i Kållby för att sen styra kosan mot Gers.


Dricka bör man annars ...


Bonzo var lycklig när vi kom hem igen och ville ha maximal uppmärksamhet.


Till sist somnade han och efter en stund också jag. Det är skönt med söndagar att man kan ta sej en vila inför den nya arbetsveckan.



 Och snart äter vi gurkor här, och gör tzatziki. Mmm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar