Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 17 februari 2022

Teckning levererad

I dag levererade jag teckningen åt beställaren. Alla husets husdjur och den blev väl mottagen vilket alltid känns bra. Den är gjord med kolpennor så lite ömtålig förrän den kommer inom glas och ram.


Bonzo i grundposition i väntan på flygande boll. Gubben hade gått långpromenad med honom på förmiddagen så vi tog en kortare i kväll. Jag har ett behov att komma ut och röra på mej varje dag, plus att få frisk luft.

Tyckte kvällen skulle bli lång fast jag många gånger tycker det är skönt, men många ensamma kvällar på rad kräver sin kvinna. Till all tur kom Patrik och Lotta på en te´ stund kring köksbordet och jag fick prata annat än bebisspråk med Bonzo.

Nu skulle det gälla att orka en sista arbetsdag den här veckan, sen tar vi emot helgen med öppna armar.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar