Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 9 augusti 2022

Årsdag och märkliga upptäckter

I går var det två år sen vårt allra första möte med Bonzo, eller Osku som han då hette. Jag kommer ihåg känslan ännu när vi svängde in till kenneln och det var lapphundar överallt vart än jag såg och jag var så otroligt svältfödd på lapphundspäls. Vilken lycka det var när alla ville hälsa och skällandet var öronbedövande. Hannarna och unghundarna var värst, de kloka tikarna var lugna och la sej bara på rygg för att bli kliade på magen. Minns speciellt Bonzos mamma Moona, vilken underbar hund hon var.


Vi valde förstås en blivande smågalen hanne. Men såklart den ljuvligaste.


Jag klippte gräs i timmar igår och var glad att jag satsat hela 3.90 på en mygghatt, det surrade kring huvudet konstant.


Lantlig idyll ändå.


Tycker  vi haft ovanligt mycket fåglar här. Massor av hussvalor som inte verkar särdeles rädda av sej. Det flygs in i fönster dagligen från alla håll. Men länge sen nån fått allvarliga skador av det. Är det bara att de är så ifrån sej av lycka eller har de fel på navigatorn?


En tomatodlares lycka, varje dag nu.


Vilt och härligt.


Allt blir bra bara man har en lada i bakgrunden.


Hittade konstiga kapslar på slöjsiljan och nu hoppas jag på att det är frökapslar att spara till nästa vår.


Så hade en fjäril lämnat sin puppa men såg konstig ut. Som om den hade dubbla vingar eller var det så att de ännu inte hittat sina rätta platser vingarna. Jag bar den i alla fall till blommorna så den fick en mjukare start i livet.


Nätterna är kyliga och daggen ligger tung om mornarna. Tittar man noga på dahlian har den som pärlrader på varje blomblad.


Efter som jag fick förlängt mitt ledigt kände jag att jag hade tid också att svänga in hos farmor på cykel. Jag var så dränerad när jag kom hem att jag inte visste hur jag skulle få nån rätsida på dagen. Fick tvinga mej ut med fönstertvätt grejer och nu har jag faktiskt tvättat alla fönster utvändigt. Tyvärr är de nästan lika eländiga på insidan men bättre blev det.

Så mycket mer kommer jag inte att kräva av mej i dag. Nu blir det eftermiddagskaffe i solstolen.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar