Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 26 december 2022

Julen 2022

Det har varit en fin jul på alla sätt.

Vi började med den traditionella uppesittarkvällen med god mat och hemlagat godis. Jag läste Tomten i vanlig ordning och så sjöng vi Nu tändas tusen juleljus. Tack till mamma och Hasse som håller fast vid detta.


Julaftons morgon ute i terrängen. Vi kunde absolut inte fått ett mer lämpligt väder i julhelgen.


Vi väntade hem våra ungdomar under dagen och jag plockade fram gottekorgen.


Vackraste julfönstret.


Ville ha ett foto av mej och Bonzo. Här ser vi mycket skeptiska ut båda två.


Och alltid var det nån som inte satt stilla. Här syns åtminstone Bonzos julfluga, den syntes knappt för pälsen men satt på hela dagen.


Bordet dukades och efter Kalle Anka var det matdags. Skinkrullader, prinskorvar , grönsallad och lådor m.m. Hemmagjord glass med pepparkakssmulor till efterrätt.


Julklappsutdelning med spex.


Lycklig pojke med paket.


Första julen som gifta <3


Första julen tillsammans <3


Familjebild. Behöver jag nämna att jag är tacksam?


Erik och Sandra hade ordnat med ost och charkbricka, mums.



Så spelades det spel in till midnatt.

Gårdagen var det stora julbordet med gubbens släkt som gällde. Ett lite reducerat gäng och i annat hus men är man flexibla som vi ju är gick det snabbt att ordna. Riktigt lyckat blev det och resten av dagen låg vi i nån slags matkoma på varsin soffa. Precis som det ska vara efter ett rejält julbord. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar