Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 20 december 2022

Låt julen komma

Julpepp redan som ung, och lika trind om kinderna fortfarande. Japp där är jag, ganska exakt för 51 år sen.

 Nu kan vi ta emot julen här i huset känner jag. Skulle kunna ligga och spotta i taket de sista dagarna före jul och titta på julgranen där den ståtar och strålar. Men nu blir det arbete i dagarna två och jag som redan arbetat upp julstämning har inget intresse alls för varken rör eller metall. Men det blir väl att bita ihop.


I går i väntrummet på Terveystalo i Kokkola. Nästa för mej blir magnetröntgen men osäkert ännu var och när. Fortsättning följer.


Julmusik och meditativt pillande.


Ännu en myshörna blev till i dag. Mitt i mitt fejande i tvättstugan klev mamma in genom dörren och det var nog tankeöverföring för jag hade just tänkt att mamma kunde komma i dag. Vi glöggade, åt pepparkakor och förbättrade världen en smula.


Julbuketten.


De säger det är jul snart.



Puh! Blir alldeles urlakad av alla julbestyr. Men så roligt i snön, bara den nu inte smälter bort. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar