Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 6 september 2023

Lediga dagar

I måndags när jag kom hem satte jag mej med en kaffe och en ny sticktidning. Två lediga dagar var framför mej.


Under gårdagens första runda med Bonzo började det naturligtvis regna, men vädret skärpte till sej och dagen blev fin.


Det skiftar färg nere vid ån.


Medan vissa sommarblommor inte fattat att det snart tar slut och vet ingen hejd i blomning.


Under gårdagen handlade jag en väska garn som ska bli till en skön tröja åt min "sånakono" Så roligt att ha ett riktigt projekt att lägga händerna på.


Har gjort klar en mössa som genast fick ny ägare. Tur att det finns flickor som passar med ordentliga mössor.


Det här är det första jag ser när jag drar upp rullgardinen på morgon. Man måste bara bli glad. Såg väldigt dåligt ut med blomning där ett tag och jag trodde den skulle ha ett sabbatsår efter att nästan ha blommat ihjäl sej i fjol men icke.


Blombuketter får jag ännu ihop. Sämsta dahliasommaren på länge har det ändå varit. Undrar om jag ska få satsa på annat nästa år.


Ingefära shot på tapeten idag.


Man får hjälpa till för att hålla sej på benen nu när bobborna tar fart.


Tomatpaj blev det också. Det blir att få klämd in några tomater i alla dess former i matlagningen för åtgångens skull.


Vi har också hunnit med två rundor under dagen, underbart väder och frisk klar luft. Stickningen drar dock och jag tänkte vi skulle ha sällskap i dag Bonzo och jag, som ett riktigt trevligt symöte, men han valde soffan framför trevligt sällskap. Jaja.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar