Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 3 september 2023

Hittat mitt kreativa jag i gömmorna

Skulle jag skriva september i färg blir det definitivt i gul/orange. Tycker bilden ovan beskriver bra månaden vi nu gått in i. Svinglad i lampan som jag haffade för 17 euro på Finnmari i Tammerfors.


Fredag kväll var jag urlakad som aldrig förr, trots att jag hade haft superfin arbetsdag med underbara mänskor och inte särdeles betungande. Fick då för mej att teckna ner hur känslan var. Har saknat tecknandet utan att jag reflekterat över det. Härligt att sitta med block och pennor, det behöver verkligen inte vara seriösare än det.


Vaknade till en dimmig lördag. Gjorde tomatsås av de många tomater som jag plockar. Frös ner och använde en iskubsform som bara legat i skåp. Blir bra att trycka ut ett par tomatkuber i sås sen.


Solen kom och det blev en fin dag. Jag tvättade min lilla pärla till bil under eftermiddagen.


Körde trasiga trädgårdsstolar till tippen och var via Sunds för plock av blommor som kan bli fina att torka.


Band dem på en stomme jag hade hemma och hängde på väggen. Hoppas på att de torkar fint nu.


På länk med Bonzo i fin hemmamiljö.

Senare gjorde vi upp höstens första brasa i eldgrytan och grillade korv.


När det började skymma packade vi in oss alla tre i bilen med kamera och stativ. Havsparken i Kokkola var första stoppet. Jag hade hand om hunden och gubben stod för fina fotografier. Jag brände av några bilder med mobilen.


Tyst och stilla.


Stadsteatern var själva målet som var upplyst i färg.


Här for jag ofta förbi under mina år i konstskolan.


Lotta med skyddskårist.


Det fina vattentornet i bakgrunden.

I dag är en annan dag. Vi får Patrik och våran egen Lotta på mat och så har vi bokat in bio senare. Ska se Lappofilmen.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar