Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 30 september 2023

Sista september

Sorry att det blir så långt mellan uppdateringarna här. Men så blir det när dagarna bara rullar på och de gånger det verkligen händer nåt som river tag i en har jag tystnadsplikt eller annars bara vett att hålla käft när det är nån av mina vänner som krisar. Starten på den här veckan var en sån och det gör att man själv inte heller mår toppen bra. Kaffekoppen efter en arbetsdag är så underskattad.


Sista september i dag och den här synen är vanlig nu om man kikar uppåt mot skyn. Småsorgligt ändå.


Den här killer härjar på som vanligt och trivs väl bäst under höst och vinter. Inte så svårt att förstå då man ser på honom.


Ledig helg har jag och dagens förmiddag spenderades i Kokkola. Är det ledig lördag och man är på stan är kafe´besök det självklara. Ett av livets små guldkorn.


Regnig dag som vanligt men mellan regnpassen hann vi på länk. Den här brokbladiga kornellens växtkraft förundrar jag mej över. Köpte i våras som en liten planta med några grenar på. Under sommaren har den fördubblat sej flera gånger och fast det såg tokigt ut när jag plantera den så långt ut på gräsmattan får jag vara glad åt det nu för om den övervintrar kommer den att breda ut sej rejält.


Seniorvecka inkommande vecka och ingen är väl så seniorfrälst som jag  :) Omsorg bjuder in till samvaro över en kaffe med smörgås i mysig miljö. Som pricken över i:et får alla som kommer också träffa mej :) Skämt åsido som man brukar säga. Men jag ser fram emot dessa två timmar och hoppas få se massa härliga människor. Obs! detta gäller inte bara Omsorgs klienter utan vem som helst som går under kategorin senior.


Regnet står som spön i backen men här inne går det ingen nöd på oss. I ugnen har en köttbit legat i flera timmar redan. Med lite tur blir det pulled pork i morgon. I morgon - oktober.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar