Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 27 juli 2021

Kvinnor jag beundrar

Gårdagens sena hundlänk och allt har sin tjusning. När luften svalnar och allt blir så stilla, då kan det vara ren och skär njutning.


Och jag har mött kvinnor jag beundrar under dagen, farmor som exempel. Herregud om jag fick se ut som hon vid 94 års ålder. Som värsta filmstjärnan. Dessutom var det en alldeles fantastisk timme vi hade tillsammans, hon piggare än på länge och rätt så klar i tankarna. Då får vi båda ut nåt positivt av våra möten.


Bonzo kämpar i värmen. Mitt på dagen har han det bäst härinne framför fläkten.


Så denna goa kvinna, min mamma som har födelsedag i dag. Som bjöd på kaffe och glass och pilkastningstävling under eftermiddagen. Tänk att man får ha det så härligt och roligt en vanlig tisdag i juli.


Mot kvällen kvicknar denna myspys till. Ska vi hitta på nåt kul!?


Som vanligt om kvällarna går jag omkring med vattenkannan. Bryter en och annan blomma för att ta in i vas.


Och kan inte låta bli att stryka handen över blomster som breder ut sej som fluffiga kuddar.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar