Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 11 juli 2021

Upptäcker kameran

Jag har ny telefon och upptäcker kamerans funktioner som bäst.

I går fick vi tillträde till grannens jordgubbsland och fick en hel del fina gubbar.


Alltid övervakad vad än jag gör.

Jag har gjort något som definitivt har med 50 strecket att göra, nämligen köpt mitt första nanso klädesplagg. Ja ni läste rätt. Är det nåt jag förknippar med äldre människor så är det nanso, Martha och Vi-siblin haha. Än är jag dock ingen Martha och jo jag vet att jag har förutfattade meningar. Marthorna gör mycket gott och ett tu tre sitter jag där. Men nanso alltså, jag förvånades över hur mycket snyggt som hängde på galgarna i den butiken. Där blir det definitivt fler stopp.



Det finns vissa bilder som jag blir mera varm i hjärtat av. detta är en sån.


Vacker vindstilla kväll.


Växtlighet som man upptäcker om och om igen.



Tidigt i morse satte jag igång att baka kakor, slängde in en lasagne i ugnen efteråt och nu nockar tempen 30 gradersstrecket i köket. Mysigt.

Bordet har kommit in igen nu i svart. på detta vis fick det nytt liv och förlängd livstid och jag är nöjd med min insats. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar