Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 7 juli 2021

Semesteronsdag

I går kväll fik vi loss regnet med att ställa till med trädgårdsfest hos grannen. Vi firade mej femtiåringen två 40 åringar och tre tonåringar. Enkelt och riktigt roligt att hjälpas åt med firandet.

I morse tog Bonzo ett första morgondopp efter länken och jag beundrade armbandet jag valt för ett presentkort till min födelsedag. Valde ett enkelt som jag kan bära alla dagar i veckan men ändå ett Efva Attling smycke.

 

Skördade två sorters gurkor och broccoli som jag snabbförvälde och kryddade med olivolja smaksatt med citron och örter. Så väldigt smarrigt.


Broccolin var i färd med att börja blomma och det var en himla tur jag kikade in under fiberduken. Fin ändå fast jag helst vill äta den.


 


Så plötsligt hade jag en inbjudan till våffelfest vid Esselunden. Lagom passligt väder med moln som höll den starka solen borta och ljumma vindar.



Farmor är en riktig livsnjutare som njöt av vare tugga. Klappade i händerna  åt spelemännen och stampade takten till musiken. Hon orkade med den 1,5 timmes långa festen med bravur och det var en lycka att få uppleva detta.

När jag kom hem började jag slipa vardagsrumsbordet. Lacken har jag förstört med blomsterkrukor och nu ska jag måla bordet bara det blir färdigslipad. Nåt sommarprojekt behövs ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar