Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 18 april 2022

Glada påskhelgen slut

I går morse höll skaren och vi traskade rakt över lindorna och skulle ta oss vidare in i skogen efter nån väg. Bonzo som är nyfiken av sej tog sej som vanligt fram som en dammsugare och plötsligt stod han öga mot öga med årets första huggorm. Jag drog honom kvickt därifrån men han är nog så nyfiken så han hade velat efter ormen där han slingrade iväg. Undersökte honom vid framtassarna och kring mun och nos ifall han blivit stucken men inget såg jag och inget märktes på hunden. Vi kom undan med blotta förskräckelsen den här gången.


Senare sadlade jag om och tog en cykelrunda via Purmo, Forsby, Tallbacka, Kållby och hem igen. Blev en ordentlig tur men vädret var på min sidan och jag hade två små chokoägg med för att orka. Första tog jag i Forsby och andra vid Kållby, säkerligen var det dessa som höll orken uppe.


Sen eftermiddag kom ungdomarna och vi bjöd på ris och kyckling och intog kaffe och tårta på terrassen. En riktigt skojsig eftermiddag tillsammans med ett glatt gäng.


I dag söndag var det tänkt att vi skulle uppsöka vandringsled att gå efter men det var så mycket snö och ingen hade gått där så vi körde mot Esse igen och hittade lämpliga vägar som var farbara.


Terrasshäng vad jag saknat det under den långa vintern. Nu gäller det att hänga så mycket som möjligt. 


Jag lyfte undan de tillfälliga borden från i går och hämtade fram det rätta. Min verktyg från Clas Ohlson, helt suveräna och jag vet alltid var jag har dem. Ska man rota igenom gubbens grejer hittar man aldrig det som behövs.


Ah, klappat och klart. Då kan man ägna tid åt sina vintertrötta fötter. Äntligen får de komma fram ur sockor och skor.



 Sol ute sol inne, sol i hjärta sol i sinne och sunset på tårna. Det är grejer det!

Även om det hugger i hjärtat att ledigheten är över för denna gång är det fint att vi nu är så här långt på våren. Snön smälter med en rackarns fart trots att jag trodde den skulle vara till midsommarn. Fåglarna sjunger, fjärilar flyger och själv känner jag ett lyckofladder i bröstet. Sånt ska man ta vara på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar