Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 25 april 2022

Rivig start

Ja det blev en rivig start på veckan. En kvart före väckning vaknade jag av att Bonzo spydde. Fyra fina högar, två på mattan och den fjärde hittade jag när jag stod med strumpfoten rakt i den.  Det finns så mycket äckligt att smaka på nu längs vägkanterna när snön smält. Yäk!

Men cykelfärden till arbetet var strålande om än fingrarna var stelfrusna när jag var framme. Svårt detta med klädsel den är årstiden.


Räfsade ihop ett par skottkärror fjolårsgräs mot kvällssidan, tar bara lite i gången för att armarna ska hålla. Vet av dem så fort det blir för mycket så om de ska hålla i arbetet också så gäller det att ligga lågt.

Påskbuketten gick på sitt sista så jag har övat på att binda corsage buketter att det som fanns kvar i bra skick.


Verkligt bra att öva på för jag fick flera aha upplevelser bara på dessa tre.



 Jaja, inte blev det nu nån tio poängare nån av dem men roligt var det. Nu borde jag bara få hem mera blomster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar