Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 24 april 2022

Söndagen då

Jaha, vad har hänt den här söndagen då förutom att jag kom på gurkplantan att försöka ta sej in i köksskåpet från morgon?

Gubben for ut på cykeltur med likasinnad och Bonzo och jag tog en promenad rund Ytteresse. Grå förmiddag men ingen blåst så det blev en riktigt skön runda. Träffade på folk att slänga några ord med och Bonzo såg en massa andra fyrfota vänner och fick hälsa på nån.


Så kom solen och det blev en förträfflig dag trots att bara en av fyra ungdomar kom på mat. Kaffet intogs upp efter stugväggen, men till sist måste vi röra på oss för det höll på att bli för varmt där i solen. Gubben putsade sin cykel och fortsatte till växthuset som fick sej en vårdusch både inne och ute. Bra med uppfräschning efter vintern trots att väggarna skurades i höstas efter att det tömts på plantor.


Jag tog tag i räfsan och drog ihop en skottkärra fjolårsgräs. Sen såg jag att Zebs sten kommit fram ur snön så den fick sej ett lager färg till då det börjat flaga. Voj Zeb du mammas gullegryn...



 Plötsligt befann jag mej i uterummet med sopborste och skurtrasa och tog det grövsta. Hämtade sittdynorna och på ett ögonblick kom det folk från alla vädersträck och rummet fylldes. Härligt så.

Det har varit ännu en bra helg och jag måste säga ärligt att det finns inget som lockar till arbetsdag i morgon. Men väskan är framtagen liksom kläderna. Till och med cykeln är vänd med framhjulet i rätt riktning. Allt går på rutin...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar