Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 28 april 2022

Sol åtminstone

I dag har det kommit snö, en vara som jag verkligt är trött på att se. Men som för det mesta blir det vackert till kvällen och solen lyser upp rummen så fint. Man kan nästan inbilla sej att det är lika härligt utomhus som det ser ut, men där luras man rejält. 

Summertime when will you come

I wanna put my light things on

I wanna put winter life away

Summertime I need a sunny day

Så sjunger Sharon Robinson och jag med henne.


Vi vilar lugnt i visshet om att arbetsveckan är slut och fyra lediga dagar finns framöver. Jag upplever en tyngre period på arbetsfronten och är glad att jag har dagar att förvalta på annat.


Vaknar av pussar när Bonzo fått nog. Kärlek i överflöd.


Dags för skogsarbete, den som ändå hade energi som en liten hund. Härligt att se på ändå.


Någonting vackert att vila ögonen på. Jag sprang in till byns blomsterhandel efter en blomma till svärmor som firar födelsedag i dag. Och kunde inte hålla mej när jag gick förbi kylen med snittblommor.



 Plockade snabbt ihop ett gäng och arrangerade när jag kom hem. Känns som att blommor blir min nästa besatthet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar