Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 18 april 2024

Jobb och fritid

Jobb och lediga dagar går huller om buller under veckan och jag blir inte klok på vilken veckodag det är till sist. I alla fall så en morgon när jag hade gjort mitt första besök i okristlig tid kom jag till kontoret med duktigt med tid till nästa. Tömde diskmaskinen och tände ljusen på bordet. Nåt av det finaste med hela vår samlingspunkt är att varje dag är ljusen tända, ingen skillnad på årstid. Det ger ett lugnt och harmoniskt intryck.


Så var det dags för dagens första jobbkaffekopp. Satte mej i soffan och njöt i väntan på att folk skulle börja ramla in.


Sudoku med gullig klient häromdagen. 


I dag ledig dag med frissabesök och sedan har jag krattat gräsmatta i flera timmar. Sorgligt nog hittade jag en död fågel och det hugger till i hjärttrakten varje gång.


Hans glidminor som lagts under vintern har jag bland annat räfsat upp. Det hjälper inte hur oskyldig han än ser ut, det var som ett helt kakkalandia.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar