Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 12 april 2024

Nu är våren här

Nu är våren här fast det lovas kallare dagar och nätter nästa vecka. Jag har städat ur uterummet och nu går det bra att sitta här när kalla vindar drar förbi. Glad att vi har detta rum fast det i ärlighetens namn inte används ofta. 


Luncha utomhus en ledig dag är rena rama lyxen.


I går fick en hortensia flytta in, hade hellre tagit en blå men de såg sämre ut så fick finna mej i detta. Överallt har jag sådder på gång nu och jag vet att jag kommer vara oerhört trött på det långt innan de kan flytta ut.


Om kvällarna har vi byggt detta pussel och det kändes som en enorm seger när vi la sista biten häromkvällen. Detta har tagit upp hela köksbordet och vi har fått sitta med våra mattallrikar i knät i soffan ;)

Nu ska jag arbeta några timmar denna fredag men så väntar ledig helg. Kommer sitta fint.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar