Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 13 mars 2022

Ingen vilodag precis

Hur definieras en vilodag? Är det att sitta och rulla tummarna och låta timmarna gå eller kan man som jag få vilan i att göra nåt kreativt och känna sej tillfreds med det. Många har sin söndag till ett kyrkobesök, jag har min bästa kontakt till min skapare ute i det fria. Ingenstans känner jag mej så ödmjuk inför livet som i naturen. 

Just nu är det alldeles ljuvligt där ute då allt håller på att vakna ur sitt vinteride. Snön smälter, det är takdropp och fåglarna sjunger för full hals. Mars månad är så underbar. Startade som vanligt helgdagen med hundpromenad i - 6 graders köld, det är rätt kallt om nätterna. Men strax kändes solens värmande strålar så frysa behövde jag inte.

Sen tog jag tag i penseln och målade klart i hjälpköket. Bänken fick också ny färg. Och på håll ser det riktigt snyggt ut så titta inte för nära, fräsch hur som helst.


På eftermiddagen var det nästan bikiniväder på terrassen och det blev kaffe där och "fejkglass" på frusen banan, jordgubbe och naturell yoghurt.


Bonzo undrade förnärmat var hans gofika blev av.


Nå klart att också han fick sin glassportion.


I kväll strax före solen gick ner kom jag på att jag måste ut med cykeln en liten runda. Så skönt att sladda runt på isiga vägar och tillika njuta av solnedgång. Bra känsla att armarna håller nu.


Ett stycke mycket nöjt kvinnfolk.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar