Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 21 mars 2022

Måndag


Sen måndag kväll. Vi har skogsbadat Bonzo och jag efter arbetet i dag. Vägarna är rätt bra inne i skogen ännu men där solen arbetat är snön sockrig och klottig. Så vackert när ljuset silas mellan tallkronorna och stammarna glöder. Jag kommer att gråta om eller när dessa tallar tas ner på mitt skogsfavoritställe.
Bonzo var vårrusig och det riktigt spratt i hans lilla kropp av lycka. Kopplet ville inte räcka till när han hoppade och skuttade. Enda som fick honom att lugna sej var att locka med godis, då fick jag ta en bild av honom.
Första tre timmarna var jag på metallsidan i dag, sen fick jag flytta över till svets. Så roligt att få hantera en robotsvets och handsvets igen efter flera månader då jag istället tillverkat trädgårdsmöbler.

Men det tar på efter en ledig vecka och snart joinar jag Bonzo...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar